اخبار

همه ما باید یاد بگیریم یکدیگر را دوست داشته باشیم

آیین گشایش نخستین غرفه‌ی دائمی صدور کارت اهدای عضو کشور، عصر چهارشنبه 9 شهریور با حضور دکتر کتایون نجفی‌زاده (مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان)، قاسم جعفری (تهیه کننده و سینماگر)، صدیقه صحت (رئیس پردیس تئاتر شهرزاد) و جمعی از هنرمندان، در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، در ابتدای این مراسم دکتر نجفی‌زاده ضمن تشکر از حمایت و مشارکت پردیس تئاتر شهرزاد و قدردانی از قاسم جعفری و همسر ایشان صدیقه صحت از مزایای دریافت کارت اهدای عضو گفت و به این نکته تاکید کرد: حتی با داشتن کارت اهدای عضو، رضایت خانواده پس از مرگ مغزی ضروری است.

وی بیان کرد: هنگامی که فردی دچار مرگ مغزی می‌شود درواقع مرده است و این حرکات شبیه تنفس، به واسطه ی اکسیژن رسانی مصنوعی توسط دستگاه است.

در پایان مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، به طرح ابر اهدا اشاره کرد و گفت: از طریق آن هر فردی که کارت اهدای عضو دریافت می‌ نماید با ضبط یک ویدئوی سی ثانیه‌ای باور و رضایت قلبی خود به اهدای عضو پس از مرگ مغزی را به خانواده‌اش اعلام می‌کند و از دیگر روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کد ملی به سامانه پیامکی  3432 است.

استاد بهرام شاه‌محمدلو، سفیرهنرمند و بازیگر سینما و تئاتر در این مراسم گفت: من با تمام وجود با انجمن اهدای عضو ایرانیان همکاری دارم و دوست دارم این فرهنگ را بین همکاران و هنرمندان اشاعه دهم تا برای کمک به بیماران لیست انتظار با  انجمن همراه شوند.

دکتر قطب‌الدین صادقی فیلمنامه‌نویس، مترجم و کارگردان تئاتر از دیگر سخنرانان این مراسم بود که پس از ابراز خوشحالی از حضور در این آیین گفت: انجمن اهدای عضو ایرانیان، یک سازمان نوین و امروزی و یکی از نمونه‌های درخشان تعاون اجتماعی، دوستی و مودت است و همه ما باید یاد بگیریم یکدیگر را دوست داسته باشیم و به هم کمک کنیم. 
همچنین صدیقه صحت از دکتر نجفی‌زاده و دکتر قبادی بخاطر انتخاب پردیس تئاتر شهرزاد و برپایی غرفه دائمی در این محل که یکی از بزرگترین سالن‌های نمایش تئاتر کشور است تقدیر و تشکر کرد و کلید غرفه دائمی صدور کارت اهدای عضو را به دکتر نجفی‌زاده تحویل داد.
در پایان مراسم محمدطاها، کودک گیرنده قلب شعری را که خود سروده بود، خواند و با حضور دکتر نجفی‌زاده، استاد بهرام شاه‌محمدلو، دکتر قطب‌الدین صادقی غرفه‌ی دائمی دریافت کارت اهدای عضو را افتتاح کرد.
یادآور می‌شود کمیته تئاتر انجمن اهدای عضو ایرانیان از دی‌ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است تا با استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی کشور به ارتقای فرهنگ اهدای عضو در کشور کمک کند. ایرج راد، بهرام شاه محمدلو، قطب‌الدین صادقی، قاسم جعفری، فرزین محدث، گلچهره سجادیه، کوروش تهامی، پانته‌آ بهرام، نسیم ادبی، سامان خلیلیان، شهرزاد جعفری و حمیدرضا امیرافضلی از اعضای شورای سیاست‌گذاری تئاتر انجمن اهدای عضو ایرانیان هستند.

انتهای پیام//