اخبار

خانواده‌ها هم باید کارت اهدای عضو داشته باشند

شنبه 31 خرداد ماه «انجمن اهدای عضو ایرانیان» با مشارکت وزارت بهداشت، سازمان صدا و سیما، معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، و حامیان حقیقی و حقوقی برای نوزدهمین سال در سالن همایش‌های برج میلاد میزبان خانواده‌های اهدا کننده عضو، گیرندگان عضو و جمعی از پزشکان، مسئولان، هنرمندان و ورزشکاران بود.

به گزارش خبرنگار انجمن اهدای عضو ایرانیان: خانواده‌های گیرنده در گفتگو با فعالان رسانه خواستار همکاری بیشتر کسانی بودند که در حال حاضر هیچگونه کارت اهدای عضو ندارند و پیام این خانواده‌ها این بود که هر خانواده حتما کارت اهدای عضو تهیه کنند. وقتی که ما می‌توانیم با کمک اندکی جان و زندگی خیلی از بیماران لیست انتظار و هم وطنانمان را نجات دهیم چرا تعلل کنیم و با یک تصمیم‌گیری اشتباه آرزو و امید این عزیزان را از بین ببریم.

در ادامه اعضای خانواده‌ی جانبخش محمدسینا نسلانی‌نژاد گفتند: محمدسینا نسلانی‌نژاد ۲۱ ساله دانشجوی ترم آخر اتاق عمل، سال ۹۶ به یک مسافرت رفتیم و سینا درحال شنا کردن در داخل دریا بود و بر اثر شیرجه‌ی ناگهانی به داخل آب بافت داخل مغز پسرم دچار آسیب دیدگی شدید شد و به مهره‌های سرش ضربه خورد و ملنجب نخاعی شد. پزشکان بیمارستان سمنان گفتند متاسفانه هیچ امیدی به بهبودی فرزندتان نیست اگر رضایت به اهدای عضو دارید هرچه سریع‌تر تیم پزشکی وارد عمل شود.

مادر اهدا کنند قلب در ادامه افزود: خیلی خوشحالم که فررندم برای بعد از مرگش یک رسالتی برای خودش گذاشته تا  دیگران و هم نوعان فرزند جانبخشم از آن استفاده کنند. 

وی عنوان کرد: اگر برگردم به عقب قطعا این کار خداپسندانه را انجام خواهم داد.

ابن خانواده اهدا کننده قلب در پایان خاطر نشان کردند: ما به تصمیم سینا احترام می‌گذاریم و با جان و دل این عمل را انجام دادیم.

در ادامه‌ی گفتگو با خبرنگار انجمن اهدای عضو ایرانیان که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، دیگر خانواده‌های اهدا کننده‌ی قلب و کلیه و ریه از تصمیم فرزندانشان صحبت میکردند. رقیه زارعت‌کار، مادر محمدجواد احمدی از استان گرگان، دیگر خانواده‌ی اهدا کننده عنوان کردند: پسرم ۲۱ ساله بود  که سربازیش را تمام کرده بود و در شرکتی در پاکدشت ورامین مشغول به کار بود.

مادر محمدجواد در ادامه گفت: حدودا ۴۱ روز در آن شرکت کار کرد و اولین مزد و دریافتی که گرفت سریع به من تلفن زد مادر میخوام بیام سمت منزل. من و پدرش چشم به راه محمد جواد بودیم. زمانیکه پسرم به دیدار ما آمد و در مسیر بازگشت به وارمین بود در طول مسیر ما باهم تلفنی صحبت میکردیم.

این اهداکننده قلب و کلیه و ریه خاطر نشان کرد: فرزندم ساعت۷:۳۰ بعد از ۱۰ دقیقه تماس تلفنی با من بر اثر خواب‌آلودگی انحراف به چپ می‌کند و انتقال می‌دهند به بیمارستان ولایت دامغان. 

این مادر اهداکننده گفت: تیم پزشکی بعد از متوجه شدن ضربه مغزی پسرم ما را راهنمایی به اهدای عضو ایشان کردند تا اینکه من و پدرش خودمان مراحل آزمایشات و کارهای اداری پیوند عضو را برای بیماری که در لیست انتظار بود، انجام دادیم.

خانم زارعت‌کار در پایان افزود: گیرنده‌ی ریه فرزندم خانمی هستند که در کیش زندگی می‌کنند و گیرنده قلب و کلیه هم ساکن تهران هستند.